Ben jij geregeld te vinden om beursevenementen om jouw bedrijf te promoten? Of ben jij juist degene die het beursevenement op rolletjes moet laten lopen? Dan is het natuurlijk van essentieel belang dat je je beste beentje voorzet. Bedrijven willen tijdens een evenement uiteraard opvallen. Hun belangrijke doel is om een bepaalde doelgroep te bereiken en meer klanten te werven. Hierbij is het natuurlijk belangrijk dat de aandacht wordt vastgehouden. Zodra potentiële klanten naar een beursstand worden gelokt, is de kans groter dat dit resultaat oplevert.
Ook als organisator van een groot bedrijfsevenement speel je hier een belangrijke rol bij. Enkel een paar posters en tafelkleden zijn niet meer voldoende om de beurs interessant te maken. Maar wat dan wel? Wij geven 4 tips voor een geslaagd beursevenement. Zowel voor de ondernemers als de organisator.
1. Installeer touchscreens
Vandaag de dag draait alles om moderne techniek. Dit zie je ook terug op grote beursevenementen. Enkel flyeren werkt niet meer afdoende om klanten te lokken. Je moet echt met spectaculaire oplossingen komen om een stand of bedrijf te promoten. Touchscreen tafels kunnen hierbij helpen. Een touchscreen tafel is voor het publiek bestemd, waarbij zij de boodschap van het bedrijf of het evenement eenvoudig kunnen zien. Brochures opvragen, een plattegrond raadplegen of foto’s en video’s bekijken behoren allemaal tot de opties. Een touchscreen tafel kan gehuurd worden om een interactieve presentatie te realiseren. Dit kan zowel voor de organisator van een bedrijfsevenement als een ondernemer van pas komen.
2. Kijk verder dan een standaard beursstand
Wie regelmatig beurzen bezoekt zal al snel merken dat het uiterlijk van de stands met het jaar lijken te veranderen. Waar je vroeger enkel simpele statafels zag, worden deze tegenwoordig steeds meer uitgebreid tot luxe ruimtes waar potentiële klanten op hun gemakje een kop koffie kunnen drinken. Dat is ook het sleutelwoord voor succes: een huiselijke sfeer bij jouw stand. Kies daarom voor luxe eventmeubels, eventueel in de kleuren van het bedrijf, en stel de klant op zijn gemak. Zo trek je veel meer mensen aan.
Als organisator kun je er ook voor kiezen om meerdere hoekjes vrij te stellen voor dit soort stands. Deze vragen immers om meer ruimte. Ook voor jou als organisator heeft dit voordelen. Een huiselijke sfeer zorgt immers voor meer bezoekers aan de beurs. Bovendien druk je zo je stempel op de uitstraling van het evenement, waardoor deze in de toekomst beter aangeschreven zal staan.
3. Deel gepersonaliseerde cadeaus uit
Tijdens een beursevenement zien potentiële klanten zoveel verschillende ondernemers dat de kans groot is dat ze niet meer weten wie ze precies gesproken hebben. Daarom is het belangrijk dat je een blijvende indruk achterlaat. Investeer daarom in een aantal gepersonaliseerde cadeautjes zoals pennen, paraplu’s of mokken met jullie bedrijfslogo. Hoe origineler, hoe beter!
4. Bestelzuil voor op het event
Op een bedrijfsevenement is het natuurlijk ook belangrijk dat bezoekers een hapje en een drankje kunnen nuttigen. Als organisator van het event wil je hier natuurlijk zoveel mogelijk winst uit halen. In dat geval mag een bestelzuil eigenlijk niet ontbreken. Uit diverse onderzoeken blijkt dat mensen sneller en meer bestellen als ze dit zelf via een digitaal scherm kunnen doen. Bovendien scheelt dit ook nog eens extra personeelskosten omdat je minder mensen nodig hebt om de bestellingen op te nemen. Kortom, met een bestelzuil sla je twee vliegen in één klap.