Auto&vervoerzakelijk

Effectieve autoreclame

Effectieve autoreclame

Veel ondernemers investeren in autoreclame. En niet zonder reden, want met autoreclame kun je 24/7 de aandacht van potentiële klanten trekken. En toch gaat het nog vaak mis:

  • De autoreclame wordt beperkt tot alleen de bedrijfsnaam
  • De reclameboodschap is te druk waardoor de kern wordt gemist
  • De lettertjes zijn te klein waardoor het niet mogelijk is om op een wat grotere afstand de reclameboodschap te consumeren
  • Er is geen call to action, dus het is niet duidelijk welke actie er genomen moet worden

Op deze manier wordt autoreclame alleen een kostenpost en levert het niets of bijzonder weinig op. Voor effectieve autoreclame moet je dus meer uit de kast halen? Maar wat dan? Lees verder en je weet het.

Dit zijn de aandachtspunten

  1. Vermeld altijd wat de toegevoegde waarde van jouw producten of diensten is. Als je bijvoorbeeld een hondenuitlaatservice hebt, vermeld dan dat halen en brengen is inbegrepen als je dat aanbiedt. Dit is een stukje gemak wat hondeneigenaren over de streep kan trekken om voor jou te kiezen in plaats van voor een concurrent.
  2. Beperk de contactgegevens altijd tot je bedrijfsnaam, de website en het telefoonnummer. Op die manier bewaar je het overzicht. En sociale media icoontjes dan? Laat die vooral weg. Het maakt je boodschap onnodig druk.
  3. Gebruik visuele elementen, zoals cirkels, pijlen en andere vormen alleen als dat iets functioneels bijdraagt aan de autoreclame. Hiermee bedoelen we dat het de aandacht trekt naar dat waar het om gaat: de gewenste actie.
  4. Besticker het voertuig niet alleen aan de zijkanten maar ook aan de achterkant. En zorg ervoor dat de boodschap aan al deze kanten volledig is. Op die manier maakt het niet uit of iemand links, rechts of achter je rijdt. De volledige boodschap zal dan altijd zichtbaar zijn.

Tot slot hebben we nog een praktische tip: praktisch in de zin van het reinigen van de autoreclame. Helaas zijn er nog steeds bedrijven die voor dumpprijzen autoreclame aanbieden en daarbij gebruikmaken van folie die niet door de wasstraat kan.

Als ondernemer heb je het vaak hartstikke druk en helemaal geen tijd om je auto handmatig te wassen. Vraag daarom altijd aan het signbedrijf om autobestickering te gebruiken die wasstraatbestendig is. Het scheelt je een hoop ellende en het biedt je veel gemak, succes!

Geef een reactie