Tips

Tips en trucs voor het promoten met flyers

Tips en trucs voor het promoten met flyers

Heb je een evenement georganiseerd die je graag onder de aandacht wilt brengen? Ga je een nieuwe winkel of restaurant openen? Het zijn allemaal gelegenheden waarbij een promotie met flyers niet kan en mag ontbreken. In deze blog geven we je enkele tips om het maximale uit je flyercampagne te halen.

De populariteit van flyers

Flyers laten drukken? Die vraag kunnen we volmondig met een ‘Ja!’ beantwoorden. Gedrukte flyers zijn nog steeds een zeer waardevol reclamemiddel. Je kunt hiermee heel gericht een boodschap verspreiden en je overhandigt iets fysieks en iets blijvends. Het is het wel belangrijk dat jouw flyer opvalt en jouw boodschap effectief overbrengt. Gebruik deze tips en trucs om effectief te promoten met flyers:

1 Zorg dat de flyer aandacht trekt

Zorg ervoor dat jouw flyerontwerp opvalt en in het oog springt. Dit kan bijvoorbeeld met kleur en afbeeldingen. Ook kun je gebruik maken van opvallende graphics of afbeeldingen om de aandacht te trekken. Maak het visueel. Te veel tekst ziet er onaantrekkelijk uit en schrikt af.

2 Zorg ervoor dat alle belangrijk informatie op de flyer staat

Vermeld alle noodzakelijke informatie, zoals contactgegevens en bijvoorbeeld de locatie van het evenement op een prominente plek. Ga je een aanbieding promoten? Maak dan goed duidelijk wat de voorwaarden zijn. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan.

3 Zorg voor een call to action

Voeg een oproep tot actie toe aan jouw flyer. Moedig de ontvangers van de flyers aan actie te ondernemen. Denk bijvoorbeeld “reserveer nu jouw plaats” of “verzilver nu jouw korting”. Zorg ook voor urgentie, bijvoorbeeld door “op=op” toe te voegen of “vol=vol”. Deze urgentie zorgt ervoor dat men nog sneller overgaat tot actie.

4 Verspreid de flyers op de juiste plek

Verspreid jouw flyers in drukbezochte gebieden of richt je op specifieke locaties die verband houden met jouw evenement of bedrijf, maar het allerbelangrijkste: deel je flyers uit aan je doelgroep.

5 Deel de flyers persoonlijk uit

Natuurlijk kun je de flyers ergens neer liggen, maar de kans is klein dat jouw flyer dan wordt meegenomen. Wanneer je flyers persoonlijk uitdeelt, reik je mensen iets aan. Het is dan een stuk moeilijker om dit niet aan te pakken. Daarnaast kun je de boodschap op de flyer nog extra toelichten.

6 Meet het succes van jouw flyeractie

Natuurlijk wil je weten wat jouw flyeractie heeft opgeleverd. Dit kun je op verschillende manieren doen. Je kunt jouw flyeractie bijvoorbeeld meetbaar maken door een kortingscode toe te voegen of een QR-code die doorverwijst naar een speciale pagina voor de flyeractie. Aan de hand van het aantal keren dat de kortingscode is gebruikt of het aantal bezoekers op de pagina kun je meten hoe succesvol jouw flyeractie is geweest.

Geef een reactie