PC&internet

Wat kost een goed online marketing bureau?

Online marketing bureau

Als ondernemer doe je er alles aan om je bedrijf zo zichtbaar mogelijk te maken voor jouw doelgroep. Hierbij speelt marketing een belangrijke rol. Door de jaren heen is marketing echter enorm veranderd. Zo speelt offline marketing een veel minder grote rol. De meeste doelgroepen laten zich niet meer verleiden door een flyer in de bus of een advertentie in de plaatselijke krant. Nee, het overgrote deel is online te vinden. Maar ook online marketing is niet gemakkelijk toe te passen. Het wereldje is complex en het is enorm tijdrovend om alle ontwikkelingen bij te benen. Het is daarom niet verwonderlijk dat de meeste ondernemers ervoor kiezen om een goed online marketing bureau in te schakelen. Maar wat kost dat eigenlijk? 

Gemiddelde kosten 

Het is niet gemakkelijk om een vast prijskaartje aan de diensten van een online marketing bureau te hangen. Dit hangt helemaal af van de dingen die ze doen en in hoeverre ze een grote naam of niet op de markt zijn. Er zijn online marketing bureaus die werken met een uurtarief van slechts vijfendertig euro, maar ook bureaus die een uurtarief van meer dan honderd euro hanteren. Bovendien zijn ook maandpakketten mogelijk en worden er soms speciale acties gelanceerd. 

De kosten voor online marketing heb je dus eigenlijk geheel in eigen hand. Door offertes te vergelijken en met meerdere bureaus in gesprek te gaan kan je al enorm veel geld besparen. Het is echter niet verstandig om voor een minder professioneel bureau te kiezen, want goedkoop kan ook duurkoop zijn. En dan komen we direct bij het volgende punt: want zijn de kosten nu echt wel het allerbelangrijkste bij het vinden van een goed online marketing bureau? 

Niet kijken naar de kosten, maar naar de opbrengsten 

Bedenk goed dat geld pompen in online marketing als een investering gezien moet worden. Het is als het goed is geen geld waar je vervolgens later nooit meer wat van terugziet. Het is een investering. Dit betekent dat je op de lange termijn je geld weer terugkrijgt mét een goede bonus natuurlijk. Daarom is het vooral belangrijk om naar de opbrengsten te kijken. Wat kan een online marketing bureau voor jou betekenen? Welke resultaten denkt hij te behalen? En hoe verrekent zich dit tot de omzet van jouw bedrijf? Wanneer de opbrengsten vele malen hoger liggen dan de kosten, dan maakt het eigenlijk niet uit wat je hieraan uit zult geven. 

No cure, no pay 

Wil je over meer zekerheid beschikken? Bijvoorbeeld omdat je starter bent en daarom niet al te veel geld aan online marketing kunt uitgeven? Dan is het slim om naar een bedrijf op zoek te gaan die werkt volgens het ‘no cure, no pay’ principe. Dat houdt in dat je enkel geld hoeft te betalen als het bedrijf je echt iets heeft opgeleverd. Gelukkig is dit ook eenvoudig te beoordelen omdat vrijwel alle resultaten van online marketing eenvoudig meetbaar zijn. Zo zie je precies waar elke euro is gebleven en wat dit jou heeft opgeleverd. 

Geef een reactie