PC&internetTipszakelijk

Adwords specialist inschakelen? Goed idee!

Adwords specialist inschakelen? Goed idee!

Maak je gebruik van Adwords om meer leads te genereren voor je bedrijf? Maar wilt het niet lukken? Of ben je van plan om een Adwords campagne op te starten maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan ben je hier op het goede adres. Wij geven je namelijk tips waarmee je een goede Adwords specialist vindt die jou kan helpen om winstgevende campagnes op te zetten. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

Zo vind je een Adwords specialist

Er zijn talloze bedrijven die zich positioneren als Adwords specialist. Echter zijn niet alle bedrijven zo goed als dat ze zeggen. Maar hoe weet je nu of een bedrijf de kwaliteiten heeft om je te helpen met Adwords?

Een goede manier om hier achter te komen is door te controleren of ze voorzien zijn van een Google Partner badge. Wanneer een bedrijf zo’n badge heeft, wil dat zeggen dat ze voldoen aan de kwaliteiten die Google daarvoor heeft gesteld. Ze zijn hier voor getest door Google en hebben goedkeuring gekregen. Wanneer je een partner van Google kiest, weet je dus zeker dat ze goede campagnes kunnen creëren. Een voorbeeld van zo’n bedrijf is gmu.online. Zij hebben een badge en beschikken over de kennis en ervaring om goede Adwords campagnes te maken.

Zo vind je een Adwords specialist

Hoe maken ze zo’n campagne?

Een Adwords specialist maakt een goede campagne door gebruik te maken van verschillende tactieken. Zo gebruiken ze een keywordplanner. Hiermee vinden ze zoekwoorden waarop jouw doelgroep zoekt in Google om je bedrijf te vinden. Vervolgens proberen ze ervoor te zorgen dat jouw bedrijf zal verschijnen wanneer jouw doelgroep deze zoekwoorden intypt bij Google. Vervolgens creëren ze een landingspagina. De landingspagina is de pagina waar de bezoeker op komt nadat diegene op de advertentie heeft geklikt. Je wilt dat de landingspagina de bezoeker aanspoort om een conversie te doen. Dan kan bijvoorbeeld het inschrijven voor een nieuwsbrief zijn, of een product kopen van je bedrijf. Deze doelen bespreek je samen met de specialist. Zij kunnen je ook helpen om de beste keuze hierin te maken. De landingspagina is zo ingericht dat de kans zo groot mogelijk is dat de bezoeker een conversie doet.

Leer je bedrijf ook even beter kennen voordat je een contract tekent

Veel marketingbureaus vragen of je een contract tekent. Door zo’n contract zit je vast aan het bedrijf voor de afgesproken tijd. Wil je eerder stoppen met de diensten? Dan is dit bijna onmogelijk en zal je moeten blijven betalen tot het voorbij is. Wees er dus zeker van dat je een goed gevoel hebt bij het bedrijf waar je een eventueel contract gaat tekenen. Sommige bedrijven werken ook zonder contract waardoor je wat flexibeler bent en eerst kunt zien of het je bevalt.

Er zijn dus zeker een aantal manieren om in te schatten of een marketingbureau aan de juiste kwaliteiten voldoet. De Google badge is belangrijk maar ook het gevoel wat je bij het bedrijf hebt. Leer ze eerst een beetje kennen alvorens je een contract tekent om een slechte investering te voorkomen.

 

 

Geef een reactie